Thursday 5 August 2021

Εκπαίδευση για τη δημοκρατία (κείμενο από τον φάκελο εκπαιδευτικού Νεοελλ.Γλώσσας Γ΄Λυκείου με ερωτήσεις)

 

Ερωτήσεις σχετικές με το κείμενο «Εκπαίδευση για τη δημοκρατία», Νεοελληνική Γλώσσα Γ Λυκείου, Φάκελος υλικού εκπαιδευτικού, σελίδα 238-240.

«Όχι για το κέρδος», Εκπαίδευση για τη δημοκρατία  Φύλλο εργασίας

1)    Με ποια αφορμή γράφτηκε το κείμενο;

2)    Ποια άποψη παρουσιάζεται από τον  αρθρογράφο στην 1η παράγραφο;

3)    Ποια η δομή και ο τρόπος ανάπτυξης της 1ης παραγράφου;

4)    Ποια λέξη έχει αξιολογική χροιά στην 1η παράγραφο;

5)    Τι κάνει ο συντάκτης στη 2η παράγραφο (σε σχέση με την 1η) ;

6)    Πώς ξεκινάει η 2η παράγραφος; Ποια φράση έχει τη μορφή σχολίου;

7)    Υπάρχει κάποια λανθάνουσα αντίθεση σ’ αυτήν την παράγραφο;

8)    Να δώσετε τη δομή της 3ης παραγράφου του κειμένου.

9)    Γιατί υποβαθμίζονται οι ανθρωπιστικές σπουδές; (4 λόγοι)

Ποιος είναι ο στόχος των σύγχρονων κοινωνιών;

10)                        Η αμερικανίδα φιλόσοφος  Νουσμπάουμ πάει ένα βήμα πιο πέρα:

Η υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών σε ποιο αποτέλεσμα θα οδηγήσει με τη σειρά της;

11)                        Διαβάστε ξανά την 4η παράγραφο. Αναγνωρίστε τον τρόπο οργάνωσής της.

12)                        Γιατί θα απειληθεί η δημοκρατική ιδιότητα των πολιτών, στην περίπτωση που υποβαθμιστούν οι ανθρωπιστικές σπουδές στην εκπαίδευση; (3 λόγοι)

13)                        Ποιοι πρέπει να είναι οι στόχοι της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης; Σε ποιες παραγράφους αναλύονται;

14)                        Πώς περιγράφεται στην 5η παράγραφο η σωκρατική μέθοδος ; Ποια είναι τα αποτελέσματά της;

15)                        Πώς αιτιολογείται το αίτημα για συνείδηση ως πολιτών του κόσμου;

16)                        Πώς εννοείται στο κείμενο η φαντασία; (Προσοχή συνδέεται με τη «συμπάθεια» («ενσυναίσθηση») όχι με τις τέχνες).

17)                        Να καταγράψετε τους στόχους της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης σε μία παράγραφο περίπου 80 λέξεων.

18)                        Σωστό ή  Λάθος; (και γιατί;)

α) Η οικονομική πρόοδος συνεπάγεται ισότητα και ευημερία του συνόλου των πολιτών.

β) Ο πρόεδρος Ομπάμα λυπάται που το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας του δίνει εφόδια στους μαθητές που θα τους είναι χρήσιμα στον ακαδημαϊκό χώρο.

γ) Το πολίτευμα της Δημοκρατίας μπορεί να αντέξει στον χρόνο, όταν οι πολίτες διαθέτουν κριτική ικανότητα και παγκόσμια συνείδηση.

δ) Η αμερικανίδα φιλόσοφος Νουσμπάουμ μίλησε για ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο κύριο ρόλο θα έχουν οι ανθρωπιστικές σπουδές.

19) Το κείμενο είναι πολυτροπικό  και  γιατί;

                                                                                                             Ερωτήσεις: Καραμπάση Μ.

                                                                                                         3ο ΓΕΛ Κομοτηνής

 

No comments:

Post a Comment