Sunday 27 February 2022

Αναγέννηση και Ανθρωπισμός

 

 Αναγέννηση και Ανθρωπισμός

(Κεφ.6 Μάθημα 2)


1.      Τι εννοούμε με τον όρο «Αναγέννηση»; Πότε εμφανίστηκε αυτό το κίνημα;

2.      Από ποιες πόλεις ξεκίνησε η Αναγέννηση και γιατί;

3.      Ποιο στόχο είχαν πλέον τα πανεπιστήμια;

4.      Τι ήταν το κίνημα του Ανθρωπισμού (Ουμανισμός);

5.      Ποιος ήταν ο καθολικός άνθρωπος (homo universalis) που οραματίζονταν οι ανθρωπιστές;

6.      Οι Έλληνες λόγιοι συμμετείχαν στην ανθρωπιστική κίνηση; Κυριότεροι εκπρόσωποι;

7.      Πώς ενισχύθηκε η αρχαία ελληνική γραμματεία μέσω των ανθρωπιστικών σπουδών;

8.      Ποιος ήταν ο Έρασμος και ποια ήταν η νέα αντίληψη για την εκπαίδευση και την  επιστήμη;

9.      Σε ποια μέρη εκτός Ιταλίας επεκτάθηκε η Αναγέννηση;

10. Περιγράψτε τη συμβολή της νέας εφεύρεσης, της τυπογραφίας, στην Αναγέννηση και τον Ανθρωπισμό. Ποια ήταν η κατάσταση στις πόλεις και στην επαρχία;

 

 

Πηγές:

            α) Baldassar Castiglione, Ο τέλειος "καθολικός άνθρωπος",    

                 σελ.115

                 Ερώτηση: Ποια χαρακτηριστικά και ποιες γνώσεις θα

                 έπρεπε να έχει ο "καθολικός άνθρωπος" που οραματίζονταν

                 οι ανθρωπιστές;

              β) Λεονάρντο ντα Βίντσι, "Σημειωματάρια",

                  Πείραμα και Επιστήμη, σελ.150

                  Ερώτηση:  Με ποιον τρόπο η έρευνα του ανθρώπου ανάγεται 

                  σε Επιστήμη, σύμφωνα με το Λεονάρντο ντα Βίντσι;

               γ) Παράκελσος, Η Ιατρική, σελ.151

                   Ερώτηση:  Ποια φράση από το παράθεμα σας παραπέμπει

                   στο απόσπασμα από τα "Σημειωματάρια" του Λεονάρντο

                   ντα Βίντσι, που είδαμε παραπάνω;

 

                                                                             Καραμπάση Μ.

                                                                                    3ο ΓΕΛ Κομοτηνής

No comments:

Post a Comment